Understanding barriers to mobile Internet adoption in Kenya and Ghana

Friday, December 7, 2012 | 2:34 PM

En Français



  • Mobile data service cost is an important factor; however, access to a data-enabled handset appears to be a larger barrier.  Among participants who do not currently use the mobile Internet, lack of a data-enabled phone and other factors were cited more often than service cost.


  • Mobile data users spend more money to make calls and send SMS messages than to use mobile Internet. Most users of mobile Internet (48%) spend less than GHc 5 (USD 2.50) per week on mobile data, while 28% spend less than GHc 5 on voice calls per week. Approximately half of users top up their mobile accounts daily in order to make calls and send SMS messages, compared to 37% of users who top up daily to use mobile Internet.
Paul Lee, Senior Product Manager, Google.org


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Identifier les obstacles à l'adoption de l'Internet mobile au Kenya et au Ghana



  • Le coût du service de données mobile est un facteur important ; mais l'accès à un appareil compatible semble un obstacle encore plus conséquent.  Parmi les participants non utilisateurs de l'Internet mobile, le manque de mobile compatible et d'autres facteurs ont été cités plus souvent que le coût du service.


  • Les utilisateurs de données mobiles dépensent plus en appels et en SMS que pour surfer sur l'Internet mobile. La plupart des utilisateurs de l'Internet mobile (48 %) dépensent moins de 5 GHc (2,50 USD) par semaine en données mobiles, tandis que 28 % dépensent moins de 5 GHc en appels par semaine. Environ la moitié des utilisateurs rechargent leur compte mobile tous les jours pour effectuer des appels et envoyer des SMS, alors que seuls 37 % le font pour utiliser l'Internet mobile.
Paul Lee, Senior Product Manager, Google.org